Friday, September 3, 2010

Belon = Airplane

 sebelum masuk...

dalam flight...

Demi mengejar cita cita aku, aku kena belajar di luar negeri...
apabila pergi blajar di luar negeri, kenalah aku naik belon selalu..
bagi yang tak tahu, belon itu adalah kapal terbang istilah org sarawak.
sebenar nya, aku tidak suka naik belon...
mengapa??
sebab, bukan sahaja telinga aku sering sakit, tetapi hidung mata n kepala aku juga ikut sakit sekali...
tapi demi sarawak tanah tumpah nya darah ku...negeriku sarawak...aku relaaaaaaaaaaaa....
sakit yang aku cakap bukan saja2 sakit biasa..
aku juga tidak pasti sama ada aku sakit begitu efek dri gabungan penyakit2 aku itu kah ataupun apa..
aku juga tidak pasti sama ada normal utk rasa begitu...
mgkin mengalami sakit telinga dan hidung aku tidak heran sangat...
tetapi mata aku...
kadang2 aku rasa sakit nya seperti orang dah nak buta...
sangat sakit...air mata tidak henti henti keluar dri mata kanan aku yang sakit walaupun aku bukan nya menangis pun...ini adalah experience aku tadi..aku bru balik dari penang ke kuching, sarawak.
sewaktu belon dah dekat2 nak landing, mata kanan aku start la berdenyut dan berair.... macam rasa nak terkeluar saja...rasa takut nak buta pun ada..
aku tak tahu lah why...
sebab penyakit aku itu kah????????
haihhhhhhhhh....
ehhhhhh....esok aku nak melawat kawan aku di sekolah lama aku yang terletak 1 jam dri rumah aku...
jadi aku dah mendapat kebenaran mak n ayah untuk drive pergi sana esok pagi...
doa kan aku selamat ye...
tak sabar rasa nya....hehe...

No comments: