Friday, August 27, 2010

Kawan Teman Sahabat

SAHABAT-Hawari


Pertemuan...telah ditakdirkan...
antara kita tidak pernah dirancangkan.
..
manalah takdir hendak dilawan
...
semuanya ketentuan Tuhan...

wahai sahabat sematkan semua kenangan

yang telah bersama sama kita lalui

suka dan duka memburu impian
..
moga teguh..nya ikatan ini
..

sahabat...yang amat ku kasihi..(kasihi..)
susah senang kau disampingku
(di sampingku..)
kehadiran dikau disisi...
(sahabatku)..
mengubat sepi dihatiku...

wahai sahabat sematkan semua kenangan
yang telah bersama -sama kita lalui

suka dan duka memburu impian
...
moga teguhnya ikatan ini...

sahabat...yang amat ku cintai
...(cintai..)
susah senang kau disampingku(di sampingku..)
walau kini hilang dimata
..(sahabatku..)
namun kau tetap dihatiku..(sahabatku..)

ooo...sahabat bertuahnya ku rasa
mendapat teman sepetimu

membimbing menasihatiku
...
hanya satu dlm beribu.....

ooooooo......
sahabat yang amatku cintai
....
susah senang kau disampingku...
walau kini hilang dimata....
namun kau tetap dihatiku...

namun kini... hanyalah tinggal kenangan
pertemuan kita dilamat perpisahan

kemesraan bermekar diakhir perkenalan

sayup menitiskan air mataku

Ini merupakan sebuah lagu tema bagi aku dgn sahabat2 aku.

Sorry, aku bukannya nak emo ngn korang..
tpi aku memang rasa emo skrg ni...
walaupun penuh dgn assignmentssssss, 
namun aku msh setia memblogging..hahahahh...

Tujuan aku post blog kali ini adalah kerana disaat ini aku rasa betul2 memerlukan sahabat, teman atau kawan yg boleh support aku..
aku nak share ngn sesape yg baca blog aku nih, 
dua insan yang aku gelar teman, kawan dan sahabat yg sangat aku rindui sekarang...

 Dari kiri: me, Jacklyn Angek(Jack), Fatin Ellisya(Aten)

sorry ok. Kerana tak banyak yg aku dapat ceritakan pasal mereka,
kerana semuanya yg aku nak katakan telah tersurat dalam lagu diatas.

Namun aku tak mahu menghampakan korg..haha..(macamlah kau kesah)
Aku akan ceritakan serba sedikit tentang kami.
Kalau korang nak tahu, 2 org insan inilah yg benar2 mengajar aku erti sahabat, seriously, susah senang mereka memang tetap bersama aku..OMG, i love them.
mereka mengajar aku menjadi dewasa, bukan dari segi fizikal, tetapi mental.
mereka mengajar aku erti bersabar.
mereka mengajar aku agar lebih beriman.
mereka mengajar aku menjadi lebih rajin.
mereka mengajar aku utk mempercayai kebolehan sendiri.
mereka mengajar aku utk lebih gigih berusaha.
mereka mengajar aku utk memaafkan.
mereka mengajar aku utk menyayangi.
mereka mengajar aku utk mengormati.
mereka mengajar aku mnjadi tabah.
mereka mengajar aku utk tidak mengumpat.
mereka mengajar aku utk mengelak persengketaan.(ramai org yg suka buat persengketaan nihhh...bertaubatlah.PEACE)
Pendek kata, mereka mengajar aku erti sebenar kehidupan.

Maaflah aku benar2 tak tahu apa yang aku nak terangkan pasal mereka..banyak sebenarnya tapi terlalu banyak sampai aku blurr...yang aku pasti merekalah sahabat sejati aku. Dan aku harap aku akan bertemu dgn lebih banyak insan seperti mereka..
SO THAT THIS WORLD WILL BE A BETTER PLACE.
LET'S GO GREEN, JAGA JARAK ANDA.^_^

Mintak ampun yer kerana post kali ini mmg bosan...
  

1 comment:

LadyLML said...

Gago....hahaha..
mmg sedey pun...:'(