Thursday, November 25, 2010

Saya dan Encik Pistol


ini sedikit kesah yg terjadi kat penang airport masa aku nak  balik sarawak haritu..

polis A : nak pegi mana?
aku : ...... (listening to music so tak sedar ada org tegur)
polis A :nak pegi mana ni???
aku : ahh?? (tersentak dan agak blurr) balik sarawak..
polis A : (reaksi wajah berubah) sarawak sini?
aku : (masih dlm mode blurr, then aku fikir ada ke sarawak kat sini?)
polis A :sarawak sini???
aku : ohhh!! kuching! haha..
i just get it rupanya dia tanya aku dalam bahasa melayu sarawak "sarawak sini" means "sarawak mana".
disebabkan area dia berbeza jadi our slang is kinda different in some ways.. polis itu menggunakan "sini: instead of "sine" yang biasa aku gunakan.

continue

polis A : ohh..flight bila?
aku : esok kol 9.55 pagi.
polis A :bila sampey? bila sampai?
aku : petang tek..org swak juak kah? petang tadi..org swak juga ke?
polis A :aok..org sri aman. ya, org sri aman.
aku : ohh..
polis A pun belahhh..
aku pun pegi duduk ngn kawan aku, wee.
lepas tu polis A tu lalu depan ktorang lagi..
polis A :sik pegi makan kah? tak pegi makan ke?
aku : udah tek. sudah tadi.
wee : kenak mok belanja kah? kenapa nak belanja ke?
polis A :  boleh juak skali skala.. boleh juga skali skala..
aku : sikpa jak lah. takpe la..
polis A : pegi mcd lok.. pegi mcd dulu..
pastu dia belahh la lagi..

half an hour later

polis A jalan menuju ke arah ktorang lagi...but this time dia bawak plastik mcd..pastu dia hulur kat aku..
polis A : kongsi tak duak.. kongsi korang berdua.
aku : perlu bayar ka sik tok? haha.. perlu bayar ke ni? haha
polis A : sik payah lah.. tak payah la..
aku n wee : maksehh.. terima kasihh..
pastu rakan rakan seperjuangan dia datang pulak..about 3-4 orang..mentang mentang polis tak boleh jugak aku n wee nak biadap kan..ngahahaha~! jadi polis A ni pun bagitahu kat rakan2 dia yg datang tu yg kami ni dari sarawak. then rakan polis A ni, si polis B tanya la kat wee..
polis B : orang apa?
wee : orang cina.. dia pun orang cina jugak..(merujuk pada aku)
polis B : hahaha..tipu la.. muka macam ni tak mungkin cina.. 
actually aku dah memang boleh agak dia akan bagi respon ni..hahaha
wee : betul.......
polis B : nama apa?
wee : wee..
aku : liza
polis B : haa..kan..
polis tu makin yakin pulak yang aku bukan orang cina, aku pula gelak kerana rasa best dapat buat orang confuse dowhh! haha.
aku : betul..saya orang cina..
polis B : betul ke ni.. nama pun nama melayu ni.. tengok ic.. 
mentang mentang polis kan sesedap je nak mintak ic kitorang..hahaha.
wee pun hulur ic dia..
aku : perlukah? metric card boleh tak?
then aku pun hulur la...
polis B pun ambil and tengok..then cuba pronounce nama aku tapi tak betul..hahaha..then polis A pulak tengok..haaa..puas hati korang..tak caye yg aku ni memang cina..haha. pastu si polis A ni pulak keluar kan kertas.. aku pun hairan lah..fuck off? are u gonna fine me because i dont look like a chinese?haha..funny. polis A pun tulis something then dia bagi aku kertas tu bersama sama dgn metric card aku.
polis A : emm bulan 12 lak jumpa kat kuching. bulan 12 nanti jumpa kat kuching.
aku : huhh??
then they went away maybe sebab shift diorang dah habis kot.. it turns out kertas tadi tu tertera nombor hp polis tu..kuang kuang kuang..tapi nombor polis tu sampai sekarang aku tak save lagi.. kertas tu maybe masih ada dlm bag aku or maybe not aku pun malas check..but aku sempat tengok nama polis A tu sebab dia pakai name tag..sabri.itulah nama polis tu..hahaha.
kalau korang nak tahu lagi, before all this happen, i just fell off a fucking trolley sebab aku nak duduk atas trolley tu waktu aku charge hp aku..and the stupid thing is, si sabri ni pulak saw me fell off my butt from the trolley. tapi aku berjaya berlagak cool..malu dowhh!! hahaha..
THE END

2 comments:

teyhah said...

dpt mcd free..kakaka

LadyLML said...

yepp..barang free memang rasa sedap..lol..XD