Thursday, December 8, 2011

best nya shopping meratarata!

bestnya shopping bila...elaun/gaji masuk!
hehehe. tentulah bestkan shopping masa ada duit. tapi ikutlah kemampuan individu. janganlah pulak elaun rm500 kau pegi beli levi's harga rm300. kalau saya, saya tak kesah pun barang branded atau tidak. janji saya berkenan. barang bundle pun saya layan. best ape. hari tu aku beli baju nike harga rm5 je kat bundle. sebijik mcm baju nike kau yg harga rm100 tu..jimat rm95 aku. hehe.

bestnya shopping bila...ada super duper mega big sale!
hahaha.nampak sangat kedekut. saya bukan kedekut, tapi hidup sebagai student kenalah pandai jimat. lainlah dah bergaji sendiri. opss! tapi walaupun sale tu mega mega super mega punya, kita mesti berpada2. baju harga rm10 satu helai pun kalau kau borong sampai 10 helai. mahal jadinya. so buatlah pilihan bijak. aturkan bajet anda sebaiknya.

bestnya shopping bila...tak perlu bawak wallet sendiri!
ngeh3. jahatnya saya kan? oh tidak. jangan salah sangka. saya bukan kaki kikis. tapi seronok kan bila shopping parents yang bayar. yelah, saya kan student. mana ada gaji. mesti lah parents yang tanggung. jadi sometimes pegi shopping ngn parents dorang yg bayar semua. tapi ingatlah.. jangan terlampau menggunakan duit parents utk shopping semata2. walaupun dorang cakap dorang tak kesah spending money on us, but kita seharusnya fikir susah payah mereka kerja utk mendapat wang itu. jadi biarlah dorang spend duit tu utk dorang sendiri enjoy skali skala. come on...give ur parents a break man! 


bestnya shopping bila...saya seorang billionaire! 
arghhh..bila lagi nak jadi billionaire kan? berangan je..haha.



kthxbye ;P

No comments: